Strona główna » Liceum » » Angielski


Opracowanie czasów



Poprzednia praca: Samazapłon
Następna praca: Rekcja czasowników



Treść: PRESENT SIMPLE-TERAŹNIEJSZY PROSTY
Służy do wypowiedzenia czynności, które robimy stale, regularnie.
W zdaniu twierdzącym w trzeciej osobie l. pojedynczej (he, she, it) dodajemy s bądź es np.:
I wake up very late. Osoba+ czasownik+ reszta zdania
She wakes up very late. Osoba w III os.+ czas.+ s lub es+ reszta zdania
W zdaniu pytającym używamy operatora do lub (w III os) does np.:
Do you wake up very late? Do+ os+ czasownik+ reszta zdania
Yes, I do. LUB No, I don’t.
Does she wake up very late? Does+os+ czas. bez s, bo je przejął operator+ reszta zdania
PRESENT CONTINOUS-TERAŹNIEJSZY CIĄGŁY
Używamy, gdy mówimy o czymś co dzieje się w tej chwili. W tym czasie do czasownika dodajemy końcówkę –ing np.:
Zdanie twierdzące :
I am working now. Osoba+ czasow.+ czasow.+ ing+ reszta zdania
You are working now.
She is working now.
Zdanie pytające:
Are you working now? Czasownik+ osoba+ czasownik+ ing+ reszta zdania
Is she working now?
Zdanie przeczące:
I am not working now.
She is not working now.
PAST SIMPLE-PRZESZŁY PROSTY
Używamy, gdy mówimy o czymś co się zakończyło w przeszłości. Do czasownika dodajemy końcówkę ed lub (jeżeli jest nieregularny) wstawiamy czasownik w II formie np.:
I went on holiday to my aunt. Osoba+ czasow II kolumna+ reszta zdania
We walked to the park. Osoba+ czasow+ ed+ reszta zdania
WYJĄTKI:
Live lived
Like liked
Apply applied
Try tried
Stop stopped
Plan planned
Zdanie pytające: dodaje się operator did np.:
Did you understand homework?
Did she II
Zdanie przeczące: dodaje się operator did np.:
I didn’t understand it.
She didn’t understand it.
WYJĄTEK:
Czasownik BE
I wasn’t very good. LUB They weren’t very good.
Were you very good? LUB Was I very good?
PRESENT PERFECT-PRZESZŁY
Używamy, gdy chcemy wyrazić czynność zaczętą dawno temu, ale jej skutki trwają do teraz.
Zdanie twierdzące:
I have been to England. Osoba+ operator have+ czasownik III forma+ .....
She has been to England. Osoba+ operator has (III os.)+ czasownik III forma+ ...
Jeżeli czasownik jest regularny zamiast III formy dodajemy końcówkę ed np.:
He has smiled.
Pytania:
Where have you been?
Have you ever been to Scotland?
Yes, I have been to Scotland. LUB PO PROSTU Yes, I have.
No, she hasn’t been to Scotland.

...


Widzisz tylko część pracy, aby zobaczyć całość, musisz się zalogować.

Nie masz jeszcze u Nas konta? Na co czekasz? ZAREJESTRUJ SIĘ JUŻ TERAZ

Zapomniałeś hasła? Skorzystaj z formularza przypominającego hasło.


Czytano: 2059 , autor: pawlukewa , Ocena: 33.67

      Blip Śledzik Twitter Facebook Buzz Wykop

Inne podobne teksty do tytułu Opracowanie czasów

Opracowanie 200 sytuacji z J.angielskiego - przygotowanie do matury


Losowe teksty z tej samej kategorii

Best Friend's Features
Formal letter to foreign company consisting of an export offer
Political system in USA
Szkodliwości palenia tytoniu
America
World Trade Center
Duck & Alien
Analiza reklamy po angielsku Nissana Terrano
Extreme sports (1)
People are like animals


Wasze komentarze

Brak komentarzy dla danej pracy.




Zmień kategorię:

Zobacz także:


Antyk i Biblia Antyk i Biblia
Barok Barok
Biografie Biografie
Charakterystyki Charakterystyki
Gramatyka Gramatyka
Inne Inne
Konspekty Konspekty
Listy Listy
Materiały do matury Materiały do matury
Młoda polska Młoda polska
Motywy Motywy
Oświecenie Oświecenie
Plany wydarzeń Plany wydarzeń
Pozytywizm Pozytywizm
Prace przekrojowe Prace przekrojowe
Prasówki Prasówki
Prezentacje maturalne Prezentacje maturalne
Recenzje Recenzje
Renesans Renesans
Romantyzm Romantyzm
Rozprawki Rozprawki
Streszczenia Streszczenia
Średniowiecze Średniowiecze
Tematy wolne Tematy wolne
Wiersze Wiersze
Wspołczesność Wspołczesność
XX lecie XX lecie

A A A A - zmień wielkość czcionki


Oceń pracę:

Ocena pracy wynosi 33.67.

Informacje o pracy:

⇒Dodano: 2008-03-29 15:44:47
⇒Czytano: 2059
Autor: pawlukewa


Dodatkowe opcje:

Drukuj stronę
ZGŁOŚ NARUSZENIE
Wyślij znajomemu
Dodaj do ULUBIONYCH



Dodaj komentarz:

Tytuł:

Treść: